ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دیدگاهها و نظریه های رسانه (فصل دوم پایان نامه)

مشخصات فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دیدگاهها و نظریه های رسانه (فصل دوم پایان نامه) آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دیدگاهها و نظریه های رسانه (فصل دوم پایان نامه)|32018724|dmzدانلود
در 26 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

رسانه

رسانه وسیله ای است برای نقل و انتقال اطلاعات، ایده ها و افکار افراد یا جامعه؛ اگر این تعریف را قبول کنیم باید حساب کنیم که رسانه بتواند از نوع انسانی باشد یا سازمانی یا تکنولوژی، خود زبان نیز یک نوع رسانه است. یا کلاس درس و دانشگاه و بالاخره رسانه های جمعی، از مطبوعات گرفته تا تلفن، رادیو، تلویزیون و اینترنت.رسانه یک واسطه عینی و عملی در فرآیند برقراری ارتباط است. و دو نوع کارکرد آشکار و نهان برای آن وجود دارد که کارکرد آشکار آن یعنی اینکه رسانه محل برخورد پیام و گیرنده پیام است. اما کارکرد پنهان رسانه یعنی برقرار کننده جریان ارتباط و پیام رسانی(ساعي، 1389).
به وسایل انتقال پیام ها از فرستنده یا فرستندگان به مخاطب یا مخاطبان گفته می‌شود؛ که شامل روزنامه ، کتاب، رادیو، تلویزیون ، ماهواره ، تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات و اینترنت و... است. این وسایل دارای ویژگی‌هایی مانند پیام‌گیران ناآشنا،سرعت عمل زیاد وتکثیرپیام هستند(دادگران،1384 ص6). رسانه در مفهوم ارتباط آن عاملی است که می تواند پیام را به مخاطب انتقال دهد در واقع رسانه ها یا وسایل ارتباط جمعی کارشان پیام رسانی است. درفرهنگ روزنامه نگاری واژه رسانه تحت عنوان اطلاع رسانی و رسانه شناسی، اصطلاح کلی به معنای مجموعه ابزارها و روش هایی که برای ایجاد ارتباط با مخاطبان انبوه به کار می رود تعریف شده است. جامع ترین تعریفی که تاکنون از رسانه صورت گرفته است همان تعریف مک لوهان کانادایی است که می گوید رسانه همان پیام است (واحدی،1389ص1).


قسمتی از پیشینه تحقیق:
روین (2003) از پژوهشی که بر روی نوجوانان آمریکا، درباره ی ادراک آنان از کشور خود و دیگر ملیت ها انجام داد، نتیجه گرفت روزنامه ها، تلویزیون و معلمان از مهمترین منابعی هستند که آزمودنی ها از طریق آنها، اطلاعاتی درباره ی ملیت خود و سایر ملیت ها کسب کرده اند. کودکان و نوجوانان میزان قابل ملاحظه ای از اطلاعات سیاسی و شهروندی خود را از طریق رسانه های پرمخاطب دریافت می کنند؛ چنان که در تحقیق آمادا و دیگران (2002)، میزان توجه آزمودنی ها به گزارش ها ی خبری ارئه شده در تلویزیون و روزنامه ها با سطوح دانش سیاسی و مدنی آنان درباره ی کشورشان، مرتبط بوده است.
تحقیقات چونگ چی کیم و همکارانش (2002) در مورد اثر رسانه در فرهنگ جدید بر خانواده های هنگ کنگی تغییر سیستم های سیاسی و اقتصادی در اطراف دنیا در دوره معاصر نه تنها شکل گیری مجدد کشورها در سطح کلان می باشد ، بلکه شدیدآ بر خانواده بر حسب چگونگی شکل گیری ، ترکیب و ساختار و ارتباط، بین اعضای خانواده اثر می گذارد . در این مقاله به اختصار تعریف خانواده و نحوه ی تغییر آن در 30 سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است . سپس برخی از عواملی را که به این تغییرات کمک می کند مورد بحث قرار داد . در بین انتقال عادات و رسوم اجتماعی ، فرهنگ و ایدئولوژی ، رسانه یکی از موءلفه هایی است که بیشترین نفوذ را دارد . اثر رسانه و احتمال ایجاد چالش برای خانواده را مورد توجه خاص قرار داده و تعدادی نصیحت تجربی را ارائه کرده است در این زمینه که چگونه برای هزاران ویژگی فرهنگی جدید حاصل از استفاده زیاد از رسانه های جدید آماده باشیم . ( کیم ، 2002 : 70 - 84 )


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :
رسانه
2-3 ویژگی رسانه های جمعی
2-4 روند کلی ارتباطات در شش مرحله مشخص
2-5 دیدگاه های پیشگامان ارتباطات پیرامون تأثیرات رسانه های جمعی
2-6 نظریه هانمن
2-7 نظریه هایبرت
2-8 نظریه «دنیس مک کوئیل »
2-9 نظریه «هارولد لاسول » و «چارلز رایت میلز »
2-10 «نظریه دهکده جهانی » «مارشال مک لوهان »
2-11 دیدگاه «یان رابرتسون » و تایید نظریه دهکده جهانی
2-12 نظریه کاشت جرج گربنر
2-13 نظریه تزریقی
2-44 پیشینه داخلی پژوهش
2-45 پیشینه خارجی پژوهش
منابع فارسی
منابع خارجی



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

مطالب دیگر:
📚دستگاه اتو برقی مدل شده در سالیدورک📚صندلی اداری مدل شده در سالیدورک📚کانکس کاروان مدل شده در سالیدورک📚تحقیق انواع ظهرنویسی و مقررات آن📚تحقیق قانون اساسی📚تحقیق قانون كار📚تحقیق قتل📚تحقیق قضاوت در اسلام📚تحقیق قوه قضاییه📚تحقیق شورای امنیت (UNSC)📚تحقیق طلاق از منظر دین📚تحقیق عقد حواله📚تحقیق عقود اسلامی📚تحقیق قانون تشکیل دادگاه اطفال و نوجوانان📚تحقیق كنفرانس ملی قانونگذاران سیاسی📚تحقیق قضاوت در مورد اصل 167 قانون اساسی📚تحقیق شرایط‌ اساسی‌ صحت‌ معاملات‌📚تحقیق مبانی، منابع ساختار و امتیازات📚تحقیق مجازات از نوع معلق‌ یا تعلیق و عف📚تحقیق مسئولیت مدنی ناشی از فعل زیان آور صغیر و مجنون