ادبیات نظری و پیشینه تحقیق رشد و توسعه اقتصادي و آموزش فنی و حرفه ای (فصل دوم پایان نامه)

مشخصات فایل مورد نظر در مورد ادبیات نظری و پیشینه تحقیق رشد و توسعه اقتصادي و آموزش فنی و حرفه ای (فصل دوم پایان نامه) آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق رشد و توسعه اقتصادي و آموزش فنی و حرفه ای (فصل دوم پایان نامه)|32018726|dmzدانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق رشد و توسعه اقتصادي و آموزش فنی و حرفه ای (فصل دوم پایان نامه)
در 69 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه

همانگونه كه شاهد هستيم يكي از هدفهاي غايي نظام آموزشي كارآمد، رسيدن به رشد و توسعة اقتصادي است. بنابراين با ارائه مطالبي در بارة رشد و توسعة اقتصادي و همچنين ذكر عوامل توسعة اقتصادي و بيان نقش منابع انساني در توسعه اقتصادي در اين فصل به روشن شدن رابطة اين امور با نظام آموزشي پرداخته ايم. سپس با توجه به اينكه يك نظام آموزشي كارآمد در ساية برنامه ريزي آموزشي صحيح شكل مي گيرد، مطالبي در مورد برنامه ريزي آموزشي و ذكر مراحل آن به خصوص نيازسنجي كه اولين قدم و زيربناي برنامه ريزي آموزشي است، آورده شده است. و بعد از آن به ذكر مطالبي در مورد كار، عرضة نيروي كار، بازار كار، نياز بازار كار و … پرداخته ايم.
همچنين لازم به ذكر است چون يكي از سؤالات تحقيق در مورد نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در ارتقاء سطح كيفي آموزش فارغ التحصيلان فني و حرفه اي مي باشد، بنابراين مطالبي نيز در اين مورد آورده شده است.

مفهوم رشد و توسعة اقتصادي
افزايش كمي ارزش نهايي توليد كالاها و خدمات در يك دوره معين نسبت به دورة قبل به قيمت ثابت را «رشد اقتصادي» مي گويند.

rn = درصد رشد سالانة توليد ناخالص ملي
GNP= توليد ناخالص ملي
«توسعه اقتصادي» مترادف با واژه Development است و نمود ظاهري آن سطح فرهنگ بالا، رفاه نسبي و استاندارد بالاي درآمدي اكثريت عظيمي از يك جامعه است. (قاسميان، 1369)
به لحاظ مفهوم علمي توسعه، تحولي تدريجي در ساختار فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي است كه متضمن رشدي خودجوش، مستمر و فراگير در توليد باشد.
تفاوت اصلي مفهوم «رشد اقتصادي» و توسعه اقتصادي در اين مسأله نهفته است كه رشد اقتصادي مفهومي است كه بيان كننده افزايش هاي كلي توليد در يك جامعه است. در حالي كه توسعه اقتصادي فرآيندي پويا را در نظر دارد كه در اين فرايند تنها آن قسمت از افزايشهاي توليد و ظرفيت توليدي را كه متكي بر گسترش مباني علمي-فني توليد و درون زا شدن اين مباني است، مورد توجه قرار مي دهد. چنانچه پروفسور جرالد مير توسعة اقتصادي را فرآيندي مي داند كه به موجب آن درآمد واقعي سرانه در يك كشور در دوراني طويل المدت افزايش مي يابد.


قسمتی از پیشینه تحقیق:
الف) مدد كريمي، (1375) در پژوهش تحت عنوان «بررسي ارتباط آموزش هاي فني و حرفه اي رسمي با نيازهاي بازار كار از نظر هنرآموزان، مديران، مسئولين صنايع در استان آذربايجان شرقي» به نتايج ذيل دست يافته است:
1- از نظر هنرجويان، مديران و مسئولين صنايع بين نيازهاي جامعه (صنايع استان) و آموزش فني و حرفه اي رابطه وجود دارند.
2- از نظر هنرجويان، مديران و مسئولين صنايع بين شاخصهاي توسعه و تربيت نيروي انساني در بخش آموزش فني و حرفه اي رابطه وجود ندارد.
3- از نظر هنرجويان، مديران و مسئولين صنايع بين روشهاي برنامه ريزي نيروي انساني و آموزش فني و حرفه اي رابطه وجود ندارد.


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :
مقدمه
مفهوم رشد و توسعة اقتصادي
عوامل توسعه اقتصادي
نقش منابع انساني در توسعة اقتصادي
آموزش
تعريف آموزش و پرورش
مفهوم برنامه ريزي آموزشي
جايگاه نيازسنجي در برنامه ريزي آموزشي
نيازسنجي آموزشي
مفهوم نياز
منابع نيازهاي آموزشي
انواع نيازسنجي
كار
عرضة نيروي كار
بازار كار
نياز بازار كار
مسايل موجود در ارتباط نظام آموزشي و بازار كار
ضرورت تحكيم پيوند نظام آموزشي و بازار كار
تعاريف آموزش فني و حرفه اي
رويكردهاي عمده در آموزش فني و حرفه اي
نارسائي هاومسائل آموزش فني وحرفه اي در ارتباط با بازار كار
آموزش فني و حرفه اي در ايران
سير تحول آموزش فني و حرفه اي در ايران
تحولات گذشته تحليل مشكلات و چشم انداز آينده آموزش فني و حرفه‌اي در برنامه سوم توسعه…
مشكلات و تنگناها
نقاط ضعف مشكلات تنگناها
چالشهاي آينده بخش فني و حرفه‌اي‌
سياست‌هاي استراتژيك بخش آموزش فني و حرفه اي
سياست هاي اجراي آموزش فني و حرفه اي
راهكارهاي اجرايي
تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات چيست؟
مشخصه هاي تكنولوژي ارتباطات
ويژگيهاي تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات

مطالب دیگر:
پاور پوینت باغ فین کاشانپاورپوینت ایده جدیدی برای کاربردی شدن هر چه بیشتر موزه هاپاورپوینت بخش ها و قسمت های مختلف فرهنگسراپاورپوینت بیمارستان بخش قلبپاورپوینت تعریف موزهپاورپوینت روشهای عقدقراردادپاورپوینت طراحی مدارس ابتداییپاورپوینت ظوابط طراحی موزهپاورپوینت عایق کاریپاورپوینت فضای معماری مدرسهپاورپوینت مدرسه معماری ندرلند در شهر رتردامپاورپوینت موزه هولوکاستپاورپوینت موزه ی بورداپاورپوینت موزه یهودیان برزیلپاورپوینت نگاهی جغرافیایی به شهرستان سقزپاورپوینت پروژه ی درس طراحی معماری اتاق عملپاورپوینت کاخ گلستانقانون ضمانت تعهداتقرار بازداشت موقتمبنا و هدف حقوق